13 SKOLDAGAR

18 maj idag. 13 skoldagar kvar. Sen kan jag stolt säga för mig själv, att jag har klarat av 3 år på högstadiet. Men. Jag vill ändå inte. Jag tvekar. Ta det inte fel, jag längtar till hösten, jag längtar tills gymnasiet. Men. Jag tror inte jag kommer klara av att lämna min klass. Att lämna mina lärare. Att lämna min skola. För det är en skola som ändra mig. Det är en skola som gjorde mig till den jag är idag. 1 år har gått sen vi börja 9:an. Det har gått så snabbt. Jag vill bara gråta. Men jag vill bara skratta också när jag tänker över alla minnen jag har fått. När vi åkte till ön i 7:an. När vi åkte till köpcentret i 8:an. Alla lektioner som har flippat ut på grund över att vi inte har kunnat hålla oss för skratt. Och jag undrar om jag kommer få det så i min nya klass. Om det finns en klass därute, som kommer kunna slå min klass just nu. Ja. Vem vet faktiskt. Inte jag iallafall. Alla dagar som jag bara har velat be alla dra åt skogen. Alla dagar som jag bara har velat krama om alla. 

Jag måste verkligen säga att jag har upplevt det bästa. Dessa 3 åren har varit de bästa åren hittills i mitt liv. Alla bråk, alla tjafs, alla tårar som vi har fällt. Men. Allting har varit värt det. Jag hoppas att ni vet att jag älskar er. Det gör jag. Jag kommer aldrig glömma er. Ni kommer alltid finnas med i mitt hjärta. Jag vet inte varför jag har börjat bli såhär känslosam. Men. Jag vet att det är nära nu. Jag vet att det inte är många dagar kvar. På måndag åker jag till Berlin. På måndag lämnar jag Sverige. Jag lämnar för 2 dagar. 2 dagar med er. Min fina klass. Nu gör vi det bästa av det som är kvar.

13 skoldagar kvar. Bring it on!

ETT.NIO.TVÅ -  I had the time of my life with you.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0