NEVER GROW UP

Jag satt och lyssna på Taylor Swift "Never grow up" och man blir faktiskt rörd. Man får en tår i ögat. Jag fyller snart 16, två år till sen är jag myndig. Snart är det dags att leta lägenheter och allt det där. Om man tänker efter nu så vill man inte växa upp? Man vill snarare växa ner. För ni alla kommer väl ihåg när ni var små? Det enda man ville göra var att bli vuxen, jag ångrar det så mycket. Allt kanske inte var bättre när man var liten, men mycket var. Ett hejdå betydde bara vi ses imorgon, när man bråkade med sina vänner så varade bråket i 10 minuter sen var man vänner igen. Ens föräldrar var ens bästavänner, i min del är det fortfarande så, men jag känner många som helt enkelt tappat nästan all kontakt med sin mamma eller med sin pappa. Därför, tänker jag fortsätta vara lite barnslig, tänker fortfarande bete mig som en sjuåring, då och då. För, jag är inte redo för att bli vuxen än, jag kommer inte vara redo om två år heller. Men, att bli myndig ska bli skönt, om man kan ha det barnsliga sinnet kvar! Det tänker jag ha, det lovar jag er! xoxo


Kommentarer
Postat av: Jessica Hill [foto]

Håller med dig att tiden går fort. Rätt som det är så är man 18 och en "stor flicka". Jag fyller 18 om lite mindre än en månad och ser både positivt och negativt på det. Jag tror inte det kommer förändra någonting i mitt fall, annat än att jag får ta lite mer ansvar och bestämma lite mer själv. Annars kommer jag vara precis lika barnslig som jag är nu, umgås med mina vänner på samma sätt osv. Flytta hemifrån ser jag fram emot. Sjukt mycket faktiskt. Men inte då att "flytta" utan det jag ser fram emot är att få ett eget ställe, kunna fixa och inreda det precis hur jag vill. Jag har börjar köpa lite småsaker nu, som jag hittar. Bara för jag tycker det är så sjukt kul. Dock tänker jag bo hemma tills jag går ut skolan iaf. Tänker inte växa upp riktigt ännu :).

2010-12-27 @ 10:04:15
URL: http://jessicahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0