ÅNGERMANLAND

Som ni kanske såg i min "jag älskar" lista så hade jag skrivit Ångermanland. Tänkte nu förklara lite mer om det.

Det är såhär att jag har släkt nästan överallt i hela Sverige. I Ångermanland bor nästan hela min släkt på pappas sida (även i Småland). Så jag har spenderat fyra somrar däruppe. Första året var 2002 tror jag, sista året var 2007. Jag saknar det så himla mycket och vill tillbaka så snart som möjligt. Tyvärr är det ju så att det är lite mer än 100 mil bort.

Men oj så roligt jag hade i bilen påväg upp med min syster och min farmor (vi körde oftast med två bilar). Sen när man väl var där så blev man alltid så varmt välkommen. Värmen, myggen, solnedgångarna. Att plocka blåbär och lingon vid en av släktingarnas stuga och sen bada i älven. Att köra över Höga Kusten bron men också att åka båt under den. Att springa runder på Rövarbyn, att vara i Örnsköldsvik och besöka paradisbadet. Vi var i Örnsköldsvik 2006 och det även det året då Foppa gav ut "foppatofflorna". Så alla hade dem på fötterna där och vi kom där från Skåne och förstod ingenting. Men man förstår att det börja just i Övik för Foppa är ju därifrån. Så himla många minnen!

Det tar 14 timmar upp ungefär med bil (inklusive paus då). Men det är så himla värt det, fina Ångermanland.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0