VAD HAR JAG FÖR DRÖMMAR?

Jag är rätt "känd" för att ha många drömmar. När jag var 11-13 så ville jag bli astronaut, fast det gick som det gick. Fast just nu har jag 2 drömmar, 2 drömmar som jag vill ska gå i uppfyllelse. En är såklart att flytta till u.s.a., den andra är nästan likadan. Tyvärr så kommer den inte gå i uppfyllelse. Jag skulle så himla gärna vilja åka som utbytesstudent. Tänk vilken upplevelse, gud, jag hade älskat det! Fast jag respekterar mina föräldrars beslut, jag förstår dem, det gör jag. Fast ändå kan jag inte sluta tänka på det, tänk att få uppleva "high school", tänk att kunna få säga, "jag har upplevt en äkta graduation". Tänk så mycket man växer som människa under ett sånt år, tänk så bra ens engelska blir. Helt otroligt alltså. Jag följer ungeför 10 utbytesstudenters bloggar, nej jag överdriver inte. Jag läser dem, blundar för mig själv, och försöker fantisera att det var jag som var där. Såklart det hade varit svårt med hemlängtan och sånt, men jag vet att jag hade klarat det. Går inte förklara så mycket mer, men allt jag vet är att jag vill åka. "I have a dream across the sea".  Alla får lov att drömma, detta är min dröm.
Men som jag skrev, jag förstår mina föräldrar angående detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0