WE ARE THE KIDS OF THE FUTURE

När jag tänker på framtiden så blir jag väldigt osäker. Vissa lärare brukar säga "föreställ er själva om 10 år". Men det går knappt att göra, såklart man kan föreställa sig, men det är då mina drömmar som tar över. Framtiden är väldigt läskig just nu för mig, faktiskt. Gymnasiet, vad ska man göra efter det? Jag ska lätt vara ledig från skolan i 1-2 år, och jobba, känna på vuxenlivet typ. Men, om man nu vill flytta utomlands, hur gör man det? Liksom, mamma och pappa kommer inte alltid finnas där, jag kommer inte alltid kunna luta mig tillbaka på dem. När man är i min ålder just nu alltså 15 år så är det svårt att tänka att det finns en framtid. För just nu vill man bara leva i nuet, och det gör jag. Men man kan inte hjälpa att tänka vad som kommer hända. Vad kommer jag arbeta med, hur kommer jag leva, kommer jag vara lycklig? Det är frågor som finns inne i mitt huvud hela tiden.
Jag har 8 månader kvar med min fina klass, jag ska leva i nuet dem 8 månaderna.
Det är ett löfte jag har.
But still, this is my thoughts of the future.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0