MY YEAR

Mitt år i meningar.

Januari: Året började inte alls bra, bråk med vänner, avundsjuka, varenda dag i skolan var smärtfullt. Det tog verkligen på psyket, det var förjäkla jobbigt. Varenda dag var som helvetet, utan att ens överdriva. Efter mycket om och men så startade jag denna bloggen den 18 januari, den blev en plats där jag skrev av mig. Min alldeles egna dagbok. Annars så gick mina dagar åt att börja lyssna väldigt mycket på Westlife och Secondhand Serenade, men Jonas Brothers var fortfarande favoriterna. Satt och hoppades på att Jonas Brothers skulle komma 2010, varenda dag fanns där ett litet hopp, tyvärr blev det inte så. But i still love them. Jag blev även beroende av té på kvällarna och att slå på Grey's anatomy avsnitt sådär vid 00.00-tiden var alldeles underbart tyckte jag.

Februari: Nick Jonas and the administration gick på replay hela tiden i min hörlurar, hade väldigt mycket plugg i skolan. Blev en aning för mycket skoltrött, fast försökte ändå tänka positivt på morgonen. En dag fick jag prata med en lärare, då tog lärarna tag om vad som hade hänt, bråket med vännerna osv. Dock blev det inte bättre. Hade även min första frågestund i bloggen, något som jag tyckte var väldigt roligt. OS började och jag satt och kolla när alla våra svenskar tog medaljer och om det verkligen finns något som jag aldrig glömmer så är det Herrstaffetlaget, fan vad bra dem är!

Mars: Skaffade twitter. Allting löstes i skolan, något som gjorde mig så himla glad. Åkte på konfirmationsläger, det var väldigt roligt. Att kunna få konfirmera sig med världens bästa grupp gjorde så att jag skulle kunna göra det igen. Planerade inför min födelsedag, vad jag önska mig och så. Anna Bergendahl vann Melodifestivalen, även om jag lite i smyg höll på Salem al Fakir. Blev en aning beroende av Paramore. Praoade på dagis och hade sen ett efterlängtat lov som jag spenderade med mina favoriter. Allt från tjejkväll till bio. Klicka även hem Lipstick Jungle säsong 2, som jag blev alldeles för beroende av. Väldigt bra månad om ni frågar mig!

April: Blev äntligen 15 något som jag hade längtat efter allt för länge. Lyssnade allt för mycket på spotify och kollade allt för mycket på Grey's anatomy. Alla konfirmander var tvungna att vara med i "midnattsmässan" något som jag verkligen inte hade något emot, eftersom det var sjukt roligt. Det gick bra för BOIS i serien och har nog aldrig varit lyckligare. I födelsedagspresent fick jag min gröna klocka från "jet set", precis den jag hade önskat mig! Hade min andra frågestund också. Köpte mina efterlängtade limegröna CONVERSE!

Maj: Blev en grillkväll nere i byn med alla mina favoritvänner, vi dansade och hade kul ända in på natten, vid 03-tiden lämnade vi stället för att bege oss hem igen. Jag konfirmerade, något som jag var väldigt stolt över, men även ledsen då jag faktiskt saknade läsningarna. Betygsnacken blev allt mer och mer i skolan och jag var väldigt nervös för jag ville behålla mina betyg. Blev väldigt dålig på att blogga då det faktiskt var för mycket i skolan. Men, efter allt så blev det faktiskt några inlägg. Annars så njöt jag bara av alla skoldagarna i skolan. Såg the last song med mina bästavänner, allt för många tårar fälldes i den biosalongen, men ack vilken fin film!

Juni: Blev många utflykter med klassen, bland annat till VEN, där det skapades så många minnen som jag aldrig kommer att glömma. Sista dagen innan skolavslutningen åkte vi till ett köpcenter, där köpte jag även min första Touchmobil. Skolavslutningen blev väldigt bra, några tårar fälldes på grund av vissa lärare som lämnade oss, men inte mycket mer. Åkte till Örebro med världens finaste lag, där har vi minnen för livet. Även om jag saknar det var dag, så gav det mig en tankeställare att verkligen ta vara på detta lov. Åkte till stranden och brände hela min rygg, något som jag inte hade räknat med. Hjälpte även min farmor att måla om hela huset. VM började och jag älskade livet.

Juli: Kollade sjukt mycket på VM i fotboll, mina favoriter var Argentina, Spanien och Holland. När det var Spanien och Holland i final så höll jag ju såklart på Spanien, mest för att dem ligger närmast i mitt hjärta. En massa cykelturer med mamma där vi pratade om allt mellan himmel och jord, vilket även gjorde att vi växte närmre varann, vilket jag är väldigt glad över. Annars tillbringade jag nästan all min tid ute i det fina vädret. Klickade även hem säsong 1 och 3 på O.C, eftersom det var längesen jag såg det. Det tog 2 dagar sen hade jag redan sett klart säsong 1. Då beställde jag hem säsong 2. Jag har nog aldrig varit så beroende av en tv-serie, men herregud vad bra den är. Började tänka mycket på gymnasium och vad jag skulle välja. Blev även en hemmamänniska, blev väldigt nära min familj.

Augusti: Fortsatte att cykla med mamma varenda dag, många cykelturer men herregud vad roligt det var. Kollade fortfarande för mycket på O.C. Jonas Brothers lyssnade jag på även allt för mycket. Ingick i ett samarbete med Disney Channel där min blogg blev utvald, där laddade jag upp en massa videos på Disneystjärnorna, något som jag kommer fortsätta med. Skolan började och jag gilla inte alls det. För mycket regler, för mycket nya lärare, men i slutändan blev allt bra. Åkte på roadtrip med min syster och farmor till ett glasbruk i Småland. Dock fanns det inte så mycket på glasbruket, men vi hade så himla roligt i bilen, herregud vad vi skratta mycket! Allvaret började i skolan och det blev för mycket snack om Nationella Proven.

September: Berättade för mamma och pappa att jag ville åka som utbytesstudent till U.S.A. Men senare bestämde jag mig för att flytta dit efter studenten, denna drömmen vill jag verkligen att den ska bli uppfylld. Spelade fotboll som aldrig förr, flera matcher varenda helg, hade fullt upp. Skolan var även den jobbig och började bli en aning skoltrött, för mycket prov och läxor. Jonas Brothers började jag lyssna ännu mer på, herregud vad jag älskar dem alltså! Camp Rock 2 hade premiär, den filmen är förjäkla bra alltså! Var på en fest som blev väldigt lyckad, något jag var väldigt glad över. Såg även BOIS spela, dock blev det förlust, men det gjorde inte mig något.

Oktober: Började sakna sommaren lite för mycket men började längta efter vintern lite för mycket med. Fina släktingar kom ner från Småland, grillkväll och en annat mys stod på schemat. Var iväg och se HIF, något som jag ångrar en aning, men eftersom jag åkte med klassen så gjorde det inte så mycket. Praoade på Bokia, något som blev väldigt populärt hos mig, väldigt roligt faktiskt. Efter det hade vi ett efterlängtat höstlov, då det blev en fest där vi dansa till musiken så vi blev alldeles slut i benen. Taylor Swifts album "Speak Now" släpptes och jag droga verkligen det. Den tjejen, hon är grym hon.

November: Började fota en massa naturbilder med min touch mobil, men sen byta jag tillbaka till min gamla mobil. Mycket bättre att smsa på den! Tog ett väldigt stort beslut när jag bestämde mig för att sluta på fotbollen, något jag faktiskt chockerande nog inte ångrar. Blev allt mer och mer sugen på att åka till New York. Såg dokumentären "Bulgariens övergivna barn" och kom på vad jag vill jobba med när jag blir stor. Annars tog jag ett beslut till att inte bli vän med en nära vän till mig, sviker man mig och snackar bakom ryggen, då får man skylla sig själv faktiskt. Fick en Maria Montazami autograf, skriven av henne själv, vadå att jag blev överlycklig?

December: Många roliga dagar med mina favorittjejer i klassen, men gled ifrån resten av klassen mer och mer. Men, det ändrades sista dagen då det blev mycket skratt. Snön kom och vi hade så himla roligt, pulka åkande och en massa snöbollskrig. Fina tjejkvällar, hemmakvällar med familjen. Bestämde mig för att 2011 ska bli det bästa året någonsin.

Jag ser framemot 2011, nu kör vi liksom.
xoxo
Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0