MINA TANKAR JUST NU

Ett steg i taget, den ena foten framför den andra. Tre månader kvar, sen ska vi ha valt, besluten som är och blir ens största beslut i hela livet. Vart ska jag någonstans? Alla skolor vill ha mig, men vart vill jag? Ska jag gå dit? Eller sikta åt andra hållet? Det känns läskigt att veta att om ett år är jag någonstans, som är långt ifrån min trygghet. Jag har hittat en bra skola, hjärtat säger JA men hjärnan säger NEJ VÄNTA LITE. Man vill ändå välja snabbt, man vill ta itu med problemen nu. Att lämna hela min klass kommer att vara som en kniv i mitt hjärta. Men? Har jag något val? Är det alltid såhär svårt? Time to think, time to be positive. Vart jag ska gå? Eftersom jag inte har sökt än så är det inte säkert, det får ni veta i april.

xoxo

All you need is time.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0